رضائیان گفت: آمار اهدای خون و تعداد مراجعان در جهرم بسیار پایین بوده به نحوی که این شهرستان هنوز در وضعیت هشدار ذخایر خونی قرار دارد.
کد خبر: ۹۱۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷ 10 November 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان:«یعقوب رضائیان» گفت: متأسفانه آمار اهدای خون و تعداد مراجعان در شهرستان بسیار پایین است، به طوری‌ که روز گذشته تنها پنج نفر اهدا کننده مراجعه کرده‌اند.

 

رئیس پایگاه انتقال خون جهرم با اشاره به اینکه معمولا در فصل سرما با کاهش اهدای خون رو به رو هستیم اما تعداد کم داوطلبان خون در سال جاری بی سابقه است، افزود: این در حالی ا‌ست که اکثر شهرستان‌های استان فارس به «پویش اهدای خون» پیوستند، جهرم هنوز در وضعیت هشدار ذخایر خونی قرار دارد.

 

رضائیان خاطرنشان کرد: اهدای خون در این مرکز با استفاده از محصولات یکبار مصرف اعم از ملحفه، دستکش و ماسک و در بهترین وضعیت بهداشتی انجام می‌گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه شهروندان می‌توانند با خیالت راحت در این کار پسندیده مشارکت کنند و از موج نگرانی‌های کادر درمان بکاهند، تصریح کرد: جهرم به عنوان قطب پزشکی جنوب استان فارس مطرح است و هم اینک ۱۸۰ بیمار مبتلا به تالاسمی در این شهرستان وجود دارد که ماهانه و یا گاهی هر ۲ هفته یک بار نیاز به تزریق خون دارند.

 

رئیس پایگاه انتقال خون جهرم عنوان کرد: افزون بر این، مرکز انتقال خون این شهرستان، علاوه بر شهر جهرم و خاوران از توابع این شهرستان، چهارشهر، قیر، خفر، شهرپیر و شهر دبیران از توابع شهرستان زرین دشت و چهار بیمارستان شهرستان خفر و جهرم را پوشش می‌دهد.

 

وی با اشاره به اینکه تمام خدمات انتقال خون رایگان است و همچنین خون مورد نیاز بیمارستان‌ها به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد، گفت: به دلیل مشکلات مالی موجود، مرکز انتقال خون شهرستان جهرم به همیاری و مشارکت خیران نیازمند است تا بتوانیم برخی از نیازهای این مرکز را تامین کنیم و آن را توسعه دهیم.

 

رضائیان با بیان اینکه ویروس کرونا مراجعه اهداکنندگان به پایگاه‌های انتقال خون را کاهش داده است، افزود: اهدای خون در مراکز تحت پوشش این سازمان در شرایط کاملاً استریل و استاندارد انجام می‌شود و هیچ‌گونه خطری برای اهداکنندگان از نظر سرایت ویروس کرونا وجود ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه پایگاه انتقال خون جهرم در تامین خون بیماران تالاسمی و همچنین بیماران دیالیزی نقش اساسی دارد، عنوان کرد: در تامین فراورده های خونی برای این بیماران از کیسه های فیلتر دار استفاده می شود که با مدیریت و برنامه ریزی هایی که شده مشکلی در تامین آن نداشتیم.

 

رئیس انتقال خون جهرم افزود: بدین منظور پایگاه مرکزی انتقال خون جهرم واقع در خیابان استاد مطهری رو به روی بیمارستان مطهری از ساعت هشت صبح تا 13 آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون است.

 

رضائیان در پایان گفت: از تمام شهروندان نیکوکار دعوت می شود تا با در دست‌ داشتن کارت ملی به مرکز انتقال خون جهرم مراجعه کرده و در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار